STI Service

 
LogoSTI har idag ett av marknadens starkaste service utbud och vi är specialiserade på STIs träningsutrustning, därför skall du låta oss serva din STI produkt eller produkt levererad av STI. Vi hjälper dig att hålla din STI produkt i absolut toppskick så att ni kan bedriva er verksamhet i lugn och ro. Alla arbeten utförs av auktoriserad personal och vi använder endast original reservdelar till alla produkter som är utprovade av de fabriker som tillverkar STI's utrustning. Detta skapar en långsiktig ägartrygghet för er och säkerställer andrahands värdet på era produkter.

 

Tekniker
Cirkel 1

Totalt har STI idag 6st tekniker som jobbar med support och service ute på fältet likväl som med support via mail och telefon. Vårt mål är att hjälpa er att hålla era produkter i toppskick och vi kompromissar inte när ni anlitar STI utan vi säkerställer att allt vi gör är långsiktigt och seriöst genomfört så att ni får ut bästa möjliga prestanda av era produkter.            
 Reservdelar
Cirkel 2
Vårt reservdelslager täcker idag in mer än 1000 olika delar och vi kan i princip alltid leverera reservdelar till STI produkter inom 2 dagar, detta oavsett om det rör sig om dynor, displayer, viktplattor, mattor, remmar eller enklare delar som sprintar, vajrar, linor mm. Finns delen ej på vårt lager så rekvireras den från fabriken per omgående och anländer till STI Sverige inom 8-12 dagar normalt.
 Gör det  själv!
Cirkel 3
Ni kan också själva avhjälpa och åtgärda många ev. fel eller störningar på produkterna som uppstår ganska omgående och enkelt.  Kontakta oss via mail så återknyter vi till er under samma dag med information och hjälp hur ni skall gå till väga för att hitta möjliga orsaker till fel och störningar och få instruktion om hur man möjligen kan åtgärda dem.
 Support
Cirkel 4
Vid behov av support på plats av STI's tekniker så har vi normalt möjlighet att rycka ut inom en arbetsvecka. Ni kan också teckna ett serviceavtal med STI.
   
   

Vi erbjuder olika alternativ av serviceavtal
Oavsett så är servicen anpassad för att ge en så bra förutsättning som möjligt att hålla utrustningen på en bra nivå funktionsmässigt. Utöver våra grundalternativ kan vi skräddarsy speciallösningar för era ev. behov, service intervallen kan läggas upp på en eller flera gånger per år efter behov eller överenskommelse. I alla STI's service avtal ingår akutsupport som garanterar åtgärd inom överenskommen tid. Begär offert avseende service avtal anpassat för just er anläggning.

Garanti/reklamations ärende
Om ni tror att ert ärende är ett garanti/reklamationsärende så är det viktigt att ni tydliggör när ni köpt produkten och bilägger fakturan på inköpet vid bokningen av ex. reservdel. Vi kommer att göra en individuell bedömning av just ert ärende för att få bekräftat om det finns en gällande garanti eller ej. Noterbart är att STI's Garanti gäller ett (1) år vid köp av fabriksnya produkter. Övriga produkter som mäss ex. och begagnade produkter har sin ev. garantitid specificerad på aktuell faktura. Ni kommer att få en bekräftelse på förutsättningarna innan eventuell åtgärd påbörjas.

 

Gällande garanti/reklamation och service beställning måste dessa ske skriftligt via mail (vi tar ej emot bokningar via telefon).
Reseersättning tillkommer alltid oavsett om det är ett gällande garantiärende eller ordinär servicebokning.

 

>> Kontakt för beställning av service, garantiärenden och reservdelar
>> Serviceanmälan